Forside
/ Sommerhuse
/ Henne Strand
/ Info
Depositum
Der opkræves på alle vores feriehuse et depositum, som betales sammen med lejen. Depositummet bliver overført til Jeres konto 14 dage efter lejemålets ophør.
Priser på depositum
Almindelige- og saunahuse: 1.000,00,-
Spahuse: 1.500,00,-
Poolhuse: 1.800,00,-
Rengøring
Tænk på de efterfølgende lejere...
Mange ting spiller ind, når ferien skal være vellykket, men en af de ting der er vigtigst er hvordan man "modtager" huset. Alle vil gerne komme til et rent og pænt opryddet feriehus. Tænk derfor på de efterfølgende lejere, og efterlad ved afrejse huset, som I selv ønsker at modtage det - pænt og rent. Husk også at medtage jeres "gamle" levnedsmidler, lad det ikke stå i køkkenskabe og køleskabet.
Slutrengøring tilkøbt: Hvad skal jeg selv gøre?
Slutrengøring kan også bestilles på kontoret - senest tirsdag før afrejse. Hvis denne bestilles, skal man:
- Ordne opvasken/ Tømme opvaskemaskinen
- Fjerne hundehår og efterladenskaber på grundstykket
- Fjerne aske fra brændeovn
- Rede senge
- Oprydning i skabe
- Tømme toiletspanden
- Tømme skraldespanden/ fjerne tomme flasker
- Almindelig oprydning
- Havemøbler skal sættes på plads og hynder skal lægges ind
- Grill rengøres og stilles på plads
Det er valgfrit om man ønsker selv at foretage slutrengøringen ved afsluttet ophold eller om man ønsker at lade os stå for rengøringen. Der er dog enkelte huse hvor rengøringen ikke kan foretages af lejerne selv og betaling for rengøring af disse huse vil blive påført lejebeviset.
Slutrengøring fravalgt (gør selv rent)
Følgende ting skal gøres, hvis I selv klarer rengøring
Badeværelse
- Brusekabine rengøres
- Spabad rengøres/ tørres af
- Skabe, spejle, vask og toilet rengøres
- Vaskemaskine/ tørretumbler ses efter
- Toiletspand tømmes
Køkken
- Køleskabet rengøres
- Bestikskuffe tørres af
- Lamper tørres af
- Tomme køkkenskabe tørres af
- Ovn/ mikroovn tørres af -fast brændte skjolder skal skrubbes af
- Opvaskemaskine ses efter
- Affald bæres ud
Stue og værelser
- Brændeovn tømmes for aske (hvis der ikke er gløder)
- Der tørres støv af
- Skabene på værelser tørres af indvendig
- Løse tæpper løftes i kanten og der støvsuges/ vaskes under
- Løse hynder løftes og støvsuges under
- Sengetøj lægges pænt på sengene
- Sofa støvsuges
Generelle ting
- Alle vinduer vaskes udvendig (Indvendig fjernes fedtede fingre og næser)
- Alle gulve støvsuges/ vaskes
- Alle døre og vinduer skal være låst
- Se efter om skraldespande er tømte
- Rengøring af grill og havemøbler
- Generel oprydning inde og ude
- Løse tæpper skal tages ud og rystes
- Hundeefterladenskaber fjernes fra grunden
Følgende kan desværre forekomme hvis huset har stået tomt i en kortere eller længere periode:
- Der kan være spindelvæv i feriehuset ved jeres ankomst. Det kan ikke altid undgås, da de opstår fra time til time. Husk at sommerhuset ligger i naturen, og til naturen hører også edderkopper og deres spindelvæv.
- Vinduerne kan ved ankomst se "snavsede" ud. Grunden hertil kan være, at luften er meget fugtig og fyldt med salt, og kommer der først havgus ind, sætter det sig som et fedtet lag overalt. Et andet problem kan være vinden, hvis det blæser rigtig godt, sætter sandet blandet med saltluften sig som en "film" på vinduerne. Afhængig af vejret kan dette ske i løbet af ganske få timer.
- Der kan ligge sand, fluer eller lignende i vindueskarmen ved jeres ankomst. Det er afhængigt af vindretningen og dens styrke samt temperaturen. Dette kan desværre ikke undgås helt da disse jo bor og lever i naturen.
- I kan blive udsat for at "møde" ørentvister, myrer eller bænkebider i feriehuset, dette kan desværre heller ikke undgås, da de kan komme ind af selv de mindste sprækker. Skulle det ske at huset bliver "invaderet" af myrer, kontakt da venligst kontoret, så I kan få noget til at bekæmpe dem med.
- Ligger feriehuset i skoven, kan det heller ikke undgås at der om aftenen kan være myg. I efterårssæsonen kan der forekomme at være mus i husene. Er dette tilfældet, kan der hentes musekorn eller musefælder hos Købmand Hansens Feriehusudlejning.